רבני הציונות הדתית לבנט: "סמכויות הגיור רק בידי הרבנות הראשית"

    דוד לזר No Comments on רבני הציונות הדתית לבנט: "סמכויות הגיור רק בידי הרבנות הראשית"
    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס 'מדינה יהודית' לבני ישיבות ומכינות שהתקיים אמש בירושלים, קראו המשתתפים להשאיר את הכוח ההלכתי בידי הרבנות הראשית. ראשי הישיבות שהגיעו לכנס הכריזו כי הם מצטרפים לקריאת הרב דב ליאור להתנגד לוועדה לגיור, וועדה בראשות הרב צפניה דרורי, שיזמה מפלגת הבית היהודי, "גיור עובר רק דרך הרבנות הראשית", נאמר בהחלטות הכנס.

    הכנס שהתקיים בישיבת "מכון מאיר", בסימן פתיחת חודש אלול ודרישה להתעוררות מידית, משותף לגופים המובילים בציונות הדתית: עטרת ירושלים, דרך אמונה, מרימים את הדגל מרכז ליב"ה וארגון נאמני הרבנות הראשית. באירוע השתתפו מאות תלמידי ישיבות ומכינות שהאזינו להרצאות שהציגו את החזון העכשווי: רבה של פ"ת – הרב מיכה הלוי, ראש המכינה ביתיר ויו"ר איגוד המכינות – הרב משה הגר, ראש בית המדרש מהו"ת – הרב אלישע וישליצקי ורבנים נוספים, הרב הראשי לישראלי – הרב דוד לאו, שיגר מכתב שהוקרא בפני הנוכחים.

    כל הדוברים עמדו על תפקיד הציונות הדתית בימים מבולבלים אלה, והתייחסו לשאלה כיצד מגייסים את רוממות הרוח סביב מבצע 'צוק איתן' ואיך מנהלים את המערכה לבלימת החקיקה האנטי דתית. "עוצמות הרוח שהתגלו בצוק איתן נובעות מהכוח הציבורי של ביחד", אומר הרב אריאל בראלי מארגון 'נאמני הרבני הראשית', "הרבנות הראשית היא בלבד מאחדת את הציבור סביב התורה במדינת ישראל. הוא הוסיף שלאורך השנים וההיסטוריה, חיזקו רבני הציונות הדתית לדורותיהם את הרבנות הראשית".



    0 תגובות